Základní funkcionalitou objednávkového systému Webdiář je vytvoření objednávky zdravotní péče v zapojených zdravotnických zařízeních. Systém je určen následujícím skupinám uživatelů:
Neregistrovaní uživatelé
Rychlá možnost vytvoření objednávky, bez předchozí registrace. Postup objednání je:
- výběr potřebného pracoviště z nabídky v levém sloupci aplikace
- uživatel zadá potřebná osobní data
- v dalším kroku uživatel zadá parametry objednávky
- z nabízených volných termínů si vybere vyhovující termín
- uloží objednávku
- potvrzení objednávky dojde na e-mail zadaný do objednávky
- den před objednaným výkonem dojde upozornění na blížící se termín návštěvy na mobil uvedený v objednávce
Výhody
- uživatel se nemusí registrovat do systému
Nevýhody:
- nelze vytvářet seznam oblíbených míst
- při opakované objednávce nutno pokaždé znovu zadávat potřebná osobní data
- některá pracoviště nemusí umožňovat objednávky od neregistrovaných uživatelů
Registrovaní uživatelé
Uživateli je umožněno po jednoduché registraci vytvářet objednávky pohodlnějším způsobem, nežli je to u neregistrovaných uživatelů. Postup objednávky je obdobný, jako u neregistrovaných uživatelů, s výjimkou:
- výběru pracoviště – uživatel může vybírat pracoviště i ze seznamu svých oblíbených pracovišť
- uživatel nezadává své osobní údaje, automaticky se přebírají z registračních dat
Výhody
- možnost vytvářet seznam oblíbených míst pro opakované použití
- zjednodušení procesu objednávky – odpadá nutnost opakovaně zadávat potřebná osobní data
Nevýhody:
- některá pracoviště nemusí umožňovat objednávky od registrovaných, ale neaktivovaných uživatelů
Registrovaní a aktivovaní uživatelé – pacienti
Registrovaní uživatelé systému Webdiář mohou být zodpovědnou osobou aktivováni. Bližší informace k procesu aktivace naleznete zde. Proces objednávky je obdobný jako u registrovaných, ale neaktivovaných uživatelů. Rozdíl je ve výsledné objednávce. Díky ověření uživatele (pacienta) při aktivaci je vytvořen v registru pacientů lékaře záznam a objednávky jsou již přímo na tento záznam pacienta navázány.
Výhody:
- aktivovaný uživatel (pacient) může zadávat objednávky na větší množství pracovišť,
- s objednávkami od aktivovaných uživatelů se lékařům lépe pracuje v jejich informačním systému, navíc jsou pro ně důvěryhodnější a nestane se, že by si ještě na takto obsazený čas objednali sami dalšího pacienta
Nevýhody:
- proces aktivace je závislý na ověření totožnosti uživatele zodpovědným pracovníkem zdravotního zařízení, nelze provést bez návštěvy pacienta, více o aktivaci zde
Registrovaní lékaři
Registrovaní lékaři (praktický lékař nebo specialista) může zadávat objednávky prostřednictvím systému Webdiář jakýmkoliv pacientům a do nejširšího okruhu pracovišť. Více informací, jak se můžete stát lékařem registrovaným v systému Webdiář naleznete zde.
Proces objednání pacienta je následující:
- výběr pracoviště – lékař může vybírat pracoviště ze seznamu svých oblíbených pracovišť nebo z celé nabídky pracovišť
- zadání pacienta – lékař zadá číslo pojištěnce (ČP) pacienta, nejprve se ověří, jestli pacient s tímto ČP již existuje v registru pacientů cílové nemocnice () a zároveň, jestli je pacient s tímto ČP již registrován v systému Webdiář. Pokud jsou záznamy pacienta nalezeny, doplní se automaticky do objednávky a lékař je vyzván k zadání zbývajících údajů o pacientovi
- další kroky objednávky jsou shodné s objednávkou neregistrovaného uživatele
Výhody
- lékař může rychle a snadno vytvořit objednávku na požadovaný výkon svým pacientům